Źródło danych: Promocja Twojej Firmy

Jak zyskać fundusze z Unii na własny sklep internetowy?

Jak zyskać fundusze z Unii na własny sklep internetowy?

Sklep internetowy to coraz bardziej popularna forma sprzedaży towarów, dlatego coraz więcej osób myśli o zainicjowaniu takiej działalności. Jak mogą pomóc pieniądze z Unii?

Dla osób, które dopiero planują uruchomienie działalności gospodarczej w postaci sklepu internetowego koszty związane z jego uruchomieniem mogą stanowić barierę w podjęciu tego rodzaju inicjatywy. W prawdzie uruchomienie e-sklepu nie generuje dużych kosztów, ale biorąc pod uwagę, że początek działalności z założenia wymaga wyłożenia pewnej sumy pieniędzy zanim zacznie się uzyskiwać dochody, dla wielu osób może to być problem.

Z uwagi na propagowanie z jednej strony społeczeństwa informacyjnego, z drugiej rozwoju małych przedsiębiorstw można spróbować uzyskać dotację unijną na uruchomienie e-biznesu. Pieniądze na uzyskanie takiego dofinansowania można uzyskać na poziomie regionalnym, gdyż każde województwo stymuluje rozwój nowych przedsiębiorstw poprzez dofinansowanie ich uruchomienia.

W takim przypadku należy znaleźć instytucję, która zajmuje się przyznawaniem takich dotacji i dowiedzieć się, jakie są możliwości w tym względzie. Drugą możliwością jest Program Innowacyjna Gospodarka, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie na uruchomienie działalności związanej e-biznesem. To o czym należy pamiętać to kwestia tego, że bardzo dużo osób stara się o takie dofinansowanie.

Dotacje unijne przyznawane są na zasadzie konkursu, czyli nawet jeśli ma się dobry pomysł na biznes można nie otrzymać dofinansowania. Do każdego takiego konkursu konieczne jest przygotowanie dokumentów, na które składa się wniosek o dofinansowanie oraz w zależności od programu dodatkowo biznes plan.

Nawet w przypadku działalności, która jest dopiero inicjowana należy przedstawić zakładane przychody z działalności. Dlatego już na etapie składania dokumentów o dofinansowanie trzeba dokładnie wiedzieć, co się będzie robić, co się będzie sprzedawać, za jaką cenę, jakie przewiduje się prognozy tej sprzedaży itd.