Źródło danych: usługi transportowe

Paweł Leszczyk Moto-Tacho

ul. Kościuszki 2, 98-330
Pajęczno, województwo łódzkie
Tel. 500396162
Zobacz więcejmoto-tacho Pajęczno

Akceptujemy następujące formy płatności:

gotówka, przelew

Profile działalności gospodarczej:

działalność usługowa

Kategorie:

  • » Kontrola pojazdów i ładunków
  • » Obsługa transportu lądowego
  • Definicja określenia "pora nocna" możliwość wprowadzenia indywidualnego rozkładu czasu pracy.
  • Wyłącznie dla celów związanych z ustalaniem czasu pracy do u.cz.p.k. dodano definicję wyrażenia „pora nocna”. Oznacza to, że kierowców będzie obowiązywać ośmiogodzinna pora nocna w zakresie wypłaty świadczeń z tytułu pracy w porze nocnej. Natomiast do celów ustalania czasu pracy porą nocną jest okres 4 godzin pomiędzy godziną 00.00 i godziną 07.00. Kolejną nowością w u.cz.p.k. jest możliwość wprowadzenia indywidualnego rozkładu czasu pracy (art. 8 ust. 2–4). Wspomniany rozkład czasu pracy może przewidywać różne godziny rozpoczynania i kończenia pracy i w takim przypadku ponowne wykonywanie pracy przez pracownika w tej samej dobie nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych. Indywidualny rozkład czasu pracy wprowadza się w porozumieniu z zakładową organizacją związkową, a jeżeli pracodawca nie jest objęty działaniem takiej organizacji, po porozumieniu z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u tego pracodawcy. Jednocześnie ustawodawca zastrzegł, że zastosowanie rozkładu czasu pracy przewidującego ruchomą dobę pracowniczą nie może naruszać prawa pracownika do odpoczynku – dobowego i tygodniowego, określonego w art. 14 u.cz.p.k. Wskutek zmiany w art. 11 ust. 2a u.cz.p.k. wyłączono obowiązek ustalania rozkładów czasu pracy w odniesieniu do kierowców wykonujących okazjonalny przewóz osób. Od 01.01.2012 r. będzie można stosować – do kierowców wykonujących przewóz drogowy – rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę, przy czym dotyczy to kierowców zatrudnionych w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Rozwiązaniem budzącym szereg wątpliwości jest ustanowienie obowiązku uzyskania przez pracodawcę oświadczenia kierowcy o przeciętnej tygodniowej liczbie godzin wykonywanych przewozów drogowych lub innych czynności, na innej podstawie niż stosunek pracy, albo o ich niewykonywaniu (art. 24 pkt 2 lit. b u.cz.p.k.). Przepisy nie określają terminu, w jakim pracodawca ma uzyskać wspomniane oświadczenie, nie wskazują również sposobu ustalania przeciętnej tygodniowej liczby godzin, tzn. czy jest to liczba planowana, czy też liczba godzin faktycznie przepracowanych. Nie przewidziano ponadto trybu aktualizowania oświadczenia. Według opinii Głównego Inspektoratu Pracy w nowych unormowaniach brakuje precyzyjnej regulacji w zakresie ewentualnej weryfikacji podanych przez pracownika w oświadczeniu danych, chyba że dane zarejestrowanie na kartach cyfrowych kierowcy przedstawiają inne informacje niż te wskazane przez pracownika. Z kolei Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wyraziło pogląd, zgodnie z którym omawiane oświadczenie powinno zawierać przynajmniej dzienną lub tygodniową liczbę godzin pracy kierowcy na rzecz innego pracodawcy bądź zleceniodawcy, przy czym informacja ta powinna podlegać aktualizowaniu w sytuacji gdy nastąpiły zmiany w obrębie uprzednio przedstawionego stanu faktycznego. Jednak zarówno GIP, jak i MTBiGM podkreślają, że nowe przepisy u.cz.p.k. nie są wystarczająco precyzyjne, co może powodować różnorodne interpretacje. Warto dodać, że od początku 2012 r., przepis art. 24 pkt 2 u.c.z.p.k. dotyczący obowiązku uzyskiwania od kierowcy oświadczeń o dodatkowym zatrudnieniu stosuje się odpowiednio do kierowców wykonujących przewozy regularne, których trasa nie przekracza 50 km. Zmianami objęto także przepisy art. 25 u.cz.p.k. określające obowiązki pracodawcy w zakresie ewidencji czasu pracy kierowców. Od 01.01.2012 r. każdy pracodawca zatrudniający kierowcę będzie musiał prowadzić indywidualne karty ewidencji nieobecności pracownika w pracy z podziałem na rodzaj i wymiar – taki obowiązek wynika z nowego ust. 1b dodanego w art. 25 u.cz.p.k. Wskazany obowiązek będzie ciążył na pracodawcy prowadzącym ewidencję czasu pracy na zasadach określonych w art. 25 ust. 1 u.cz.p.k. oraz na pracodawcy, który nie ma obowiązku ewidencjonowania czasu pracy. Należy w tym miejscu podkreślić, że inny nowy zapis w art. 25 u.cz.p.k., tj. ust. 1a, stanowi iż w stosunku do pracowników objętych zadaniowym czasem pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałt za godziny nadliczbowe lub ryczałt za porę nocną, nie ewidencjonuje się godzin pracy. Przedstawione powyżej zmiany w u.cz.p.k. wchodzą w życie z dniem 01.01.2012 r.

Opinie

Dotychczas ani jedna osoba korzystająca z usług portalu Firmy.net nie wyraziła swojej opinii. Zachęcamy do wystawienia oceny.

Mapa google

mapa

Losowe firmy:

Kazimierza Wielkiego 4, 97-500
Radomsko, województwo łódzkie
Opis firmy: Zajmujemy się kompleksowo rozliczaniem czasu pracy kierowców. Prowadzimy analizy i zestawienia wg rozporządzenia (WE) nr 561/2006 oraz ewidencję czasu pracy kierowców zgodną z odpowiednią ustawą.
Moniuszki 90, 90-450
Pabianice, województwo łódzkie
Opis firmy: SPRZEDAM BIURO KSIEGOWO-KADROWO TUZ W PABIANICACH.BIURO MIEŚCI SIĘ W BARDZO DOBRYM REJONIE Z DOBRYM DOJAZDEM.ZNANE JEST BO DZIAŁA OD 1996 ROKU TAK ŻE MA RENOMĘ I CERTYFIKAT.